TRUST Communications | Comunicarea în vremea lui #NeamSaturat
PR, POLITICĂ SAU SOLIDARITATE? COMUNICAREA ÎN VREMEA LUI #NEAMSATURAT Companiile sunt formate din oameni, prin urmare este necesar să fie acolo unde sunt și ei și să arate că le pasă.
comunicare, protest, piata victoriei, #neamsaturat
15530
post-template-default,single,single-post,postid-15530,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

PR, politică sau solidaritate? Comunicarea în vremea lui #NeamSaturat

PR, politică sau solidaritate? Comunicarea în vremea lui #NeamSaturat

Companiile sunt formate din oameni, prin urmare este necesar să fie acolo unde sunt și ei și să arate că le pasă.

Este clar că anul 2017 aduce o schimbare majoră în comunicarea companiilor, care încep să se implice din ce în ce mai puternic în activism și cauze sociale. Încă de la începutul anului, după Women’s March din Statele Unite și revolta creată de interzicerea intrării în SUA a cetățenilor din șapte state musulmane, companiile au luat atitudine și au prezentat poziții oficiale. Așa s-a întâmplat și în România în Piața Victoriei. Protestele din ultimele săptămâni din București și din țară au arătat un nou nivel de solidaritate printre români. Din online către offline multe companii s-au alăturat rapid protestelor, din proprie inițiativă sau în urma îndemnurilor din social media.

Companiile, cea de-a cincea putere în stat?

Participarea companiilor a fost încurajată, s-au făcut liste cu brandurile implicate. De la oferirea de ceai, mâncare, Internet gratuit la antreprenori care și-au mutat biroul în Piața Victoriei sau grădinițe cu program prelungit pentru a avea grijă de copiii celor care merg la protest. Pe de altă parte s-a cerut retragerea reclamelor de la anumite posturi TV considerate părtinitoare și a apărut o dezbatere despre moralitatea brandurilor în mediile în care se promovează.

Îndemn pe Facebook pentru companii

 

Ce trebuie să facă un manager de marketing/comunicare în astfel de situații? Să vadă dacă produsele și serviciile companiei pe care o reprezintă pot ajuta cu adevărat în piață.

Ce este necesar să evite? Exact ceea ce a fost învățat să facă: promovarea companiei. Nu este despre firmă, ci despre cum poți să îi sprijini pe cei care susțin acea cauză.

Ce câștigă o companie dacă se alătură unei astfel de cauze sociale?

Așa cum există răspunsuri bune așa există și întrebări proaste, iar aceasta ar fi în mod evident cea mai nepotrivită. Dacă ai ajuns să retragi reclamele companiei de la un post de televiziune doar ca urmare a presiunii sociale în loc să eviți expunerea companiei acolo de la început atunci, fără supărare, mai ai multe de învățat. Uitați de real-time marketing, de return on communication investment sau de alte-cuvinte-sonore-care-arată-bine-in-powerpoint pentru că am intrat într-o nouă etapă a comunicării: implicarea. Vremea declarațiilor (de presă) a trecut, media is the message – ceea ce comunici și spatiul în care comunici sunt la fel de importante.

Sursă foto: Alberto Groșescu

No Comments

Post A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.